Pozycjonowanie w Google

Dlaczego pozycjonowanie trwa tak długo?

Pozycjonowanie jest jednym z najważniejszych sposobów na zwiększenie widoczności w internecie. Pozwala na zaistnienie wysoko w wynikach wyszukiwania i sprawienie, że potencjalni klienci będą trafiać na stronę po wpisaniu do przeglądarki interesujących ich haseł.

Pozycjonowanie Twojej witryny trwa już kilka miesięcy, ale nie widzisz dużych efektów i ze zniecierpliwieniem ich oczekujesz?

Dowiedz się, dlaczego pozycjonowanie trwa długo i czemu warto wciąż w nie inwestować!

Czemu nie warto rezygnować?

Część firm rezygnuje z pozycjonowania po 3-4 miesiącach, bo nie widzą efektów. Jednak należy zwrócić uwagę na to, że zdobywanie wyższych miejsc w wynikach wyszukiwania nie jest łatwe. Należy między innymi optymalizować stronę pod kątem technicznym, przyspieszać ją, tworzyć treść, budować linkowanie wewnętrzne oraz wewnętrzne i cały czas ulepszać. Nie da się od razu poprawić wszystkiego, bo pozycjonowanie to praca polegająca na kolejnych etapach. Po 3-4 miesiącach mogą być zauważalne już pierwsze poprawy w pozycjach w Google, by stale rosły, to potrzebne jest długofalowe i wielopoziomowe działanie. Rezygnacja po kilku miesiącach to zmarnowanie wykonanej pracy oraz rezygnacja z dużego potencjału, jeśli chodzi o efekt.

Od czego zależy czas pozycjonowania?

Czas pozycjonowania witryny uzależniony jest od wielu czynników. Niektóre witryny łatwiej zdobędą miejsca w top10, innym będzie to zajmowało więcej czasów. Elementów, jakie wpływają na skuteczność i czas pozycjonowania jest mnóstwo. Poznaj je!

Konkurencyjność

Im większa konkurencyjność fraz, tym trudniej o nie zawalczyć. Firmy, które działają w danym obszarze, także zajmują się pozycjonowaniem. Dlatego trudno jest uzyskać efekty od razu. Tak, jak podczas biegu, w pozycjonowaniu trzeba stopniowo prześcigać kolejnych uczestników wyścigu. Dlatego też wyróżnienie w top10 części fraz będzie dużo trudniejsze. Pamiętaj o tym, że konkurencja nie śpi i kiedy widzi, że traci pozycje, to zaczyna o nie bardziej walczyć. To właśnie dlatego potrzebne są długofalowe, konkretne działania.

Budżet

Pozycjonowanie małej firmy o ograniczonym budżecie będzie trwało znacznie dłużej niż tej, która zdecyduje się zainwestować więcej. Koszty narzędzi, treści, budowania naturalnego profilu linkowania, a przede wszystkim czasu pracy pozycjonerów, nie są małe. Rozłożenie działań na dłuższy okres czasu oznacza mniejszy wydatek, ale też wolniejsze wzrosty.

Błędy optymalizacyjne

Kiedy na stronie jest dużo rzeczy do poprawy, to pozycjonowanie trwa dłużej. Niekiedy witryna może mieć karę od Google, mierzyć się z kanibalizacją lub być całkowicie niedostosowana pod aktualne wytyczne wyszukiwarki. Im więcej błędów na stronie, tym jej pozycjonowanie trwa dłużej. Czasem łatwiejsze, szybsze i mniej kosztowne jest założenie nowej strony niż naprawa wszystkich błędów optymalizacyjnych.
To tylko część aspektów, które pokazują od czego zależy czas pozycjonowania. Jednak już teraz masz świadomość tego, że SEO to złożony proces, który daje efekty po pewnym czasie.

Leave a Comment

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Podziel się!